Saturday, December 10, 2005

And Meanwhile

On the same day, Reuters reports that
A 24-hour, English-language, state-funded television channel went live from its Moscow studios on Saturday, designed to broadcast news from a Russian perspective around the globe.

At 4 p.m. (1300 GMT) the countdown clock and swirling orange graphics melted away and the anchor welcomed viewers to Russia Today -- "from Russia to the world."

The launch comes amid growing Western criticism of Moscow's attitude to democracy and the rule of law, while Kremlin officials complain the foreign media misrepresent Russia.
Post a Comment